WELCOME TO my BLOG!

TECHNOLOGY IN EDUCATION

Thursday 9 June 2011

KONTROVERSI PENGGUNAAN TEKNOLOGI DI DALAM DAN LUAR KELAS BAGI SUBJEK B.I

In his first article for TeachingEnglish, Pete Sharma considers some of the controversies surrounding the use of technology in and out the classroom. 

more details, go to this link:                                                                                                        http://www.teachingenglish.org.uk/think/articles/controversies-using-technology-language-teaching 

10 comments:

  1. penggunaan warna font ceria dan menarik,
    blog pun OK,warna terang hati pun terang...

    ReplyDelete
  2. Artikel yang menartik ,banyak panduan yang boleh digunakan oleh guru yang ingin megaplikasikan ICT dalam bilik darjah, tetapi bahan yang diambil dari ICT mestilah berkualiti agar p&p berkesan.

    ReplyDelete
  3. Warna ceria sungguh. Pemilihan bahan ICT yang menarik akan membuatkan murid tertunggu-tunggu kedatangan guru ke kelas. Oleh itu gunalah ICT dengan bijak.

    ReplyDelete
  4. ICT yang diaplikasikan dalam P&P akan meninggalkan kesan dan menarik minat murid untuk meghayati pengajaran...."didiklah anak2 mengikut zamannya" begitulah juga dengan insan bergelar GURU

    ReplyDelete
  5. Bijaksana seorang guru apabila bijak mencari sesuatu yang terbaik dan bijak juga mencari apa yang patut dan sesuai untuk menarik minat murid-muridnya..biarpun melewati usianya sendiri..dan kini ICT harus kita terokai..

    ReplyDelete
  6. Apa sahaja pendekatan boleh digunakan selagi ia tidak bercanggah dengan nilai moral dan pegangan hidup ke arah yang benar...objektif tercapai,murid happy cikgu pun happy...ceria sungguh blog ni.Tahniah!

    ReplyDelete
  7. Hai Kak Ifa, my mentor!
    Finally, a blogger =)
    Do visit me too! www.ddkar2909.blogspot.com

    ~Dd Kartika~

    ReplyDelete
  8. salam.tahniah blog ini boleh menambahkan ilmu pengetahuan

    ReplyDelete
  9. Berlakunya arus kemajuan telah menyebabkan kita sebagai guru juga perlu berubah dengan melengkapkan diri dengan ilmu yang bersesuai dengan zaman untuk kejayaan diri dan anak didik.

    ReplyDelete
  10. Dahulu tidak tahu membaca buta huruf sekarang tidak celik IT buta ICT

    ReplyDelete